welcome

၈၈၈၈ ကို ဘယ္သူေတြ စခဲ့စခဲ့ ျပည္သူေတြရဲ့ စုေပါင္းပါ၀င္မွဳက အခရာက်သလို ဘယ္သူေတြေပးဆပ္ေပးဆပ္ အျဖဴအစိမ္းေလးေတြရဲ့ နီရဲတဲ့ေသြး ေတြ က အျမဲ သက္ေသ တည္ေနပါတယ္ ။

ရက္ျမတ္ ကဆုန္ (ကဆုန္လျပည့္)

Friday, May 8, 2009

ဖြား၊ ပြင္႔၊ ေဟာ၊ စံ၊ ဗ်ာဒိတ္ခံ ကဆုန္လျပည္႔ေန႔ ။
ကဆုန္လျပည့္ (၅)ေန႔။
(၁) ဗ်ာဒိတ္ခံယူသည့္ေန႔ = ေလး သေခ်ၤကမာၻတစ္သိန္း အစ ကဆုန္လျပည့္ေန႔။ သုေမဓါ ဘ၀
(၂) ဘုရားေမြးသည့္ေန႔ = မဟာသကၠရာဇ္ (၆၈)ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ (ေသာၾကာေန႔)။ ( ဘီစီ ၆၂၃ )
(၃) ဘုရားျဖစ္သည့္ေန႔ = မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၃)ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ (ဗုဒၶဟူူးေန႔)။ (ဘီစီ ၅၈၈ )
(၄) ဗုဒၶ၀င္အက်ဥ္းေဟာသည့္ေန႔ = မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၄)ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔။ ( ဘီစီ ၅၈၇ )
(၅) ပရိနိဗၺာန္စံသည့္ေန႔ = မဟာသကၠရာဇ္ (၁၄၈)ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ (အဂၤါေန႔)။ ( ဘီစီ ၅၄၃ )

ဤေန ့ဤရက္သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တို ့၏ အလြန္အင္မတန္မွ တန္ဖိုးႀကီးျမတ္လွေသာ ရက္ျမတ္ ကဆုန္
ျဖစ္ေပသည္ ။ ကဆုန္လျပည့္ေန ့ ကို ငယ္စဥ္က ေညာင္ေရးသြန္း ပြဲ ေတာ္စည္စည္ကားကားရွိလွသျဖင့္
မိမိ ၏ ဇာတိျဖစ္ေသာ လယ္ေ၀း ျမိဳ ့ကို သတိရ လြမ္းဆြတ္မိသည္မွလြဲ၍ သာမာန္ ဥပုဒ္ ေက်ာင္း သြား
ႀကသည္ ေလာက္ ကိုသာ ထင္မွတ္ခဲ့သည့္ အရြယ္ရင့္လာေသာ အခါ ဤ မ်ွ ျမင့္ျမတ္လွေသာ ေန ့ရက္
သည္ က်မ တို ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအဖို ့ တရားထူးတရားျမတ္ မ်ားနွင့္ ေမြ ့ေလ်ာ္၍ ေနသင့္ေပသည္။။
လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါ တို ့အား အလင္းျပေပးခဲ့သည့္ ဘုရား ရွင္၏ တိုက္ဆိုင္လွေသာ္ ရက္ ျမတ္မ်ား
တြင္ ကဆုန္လျပည့္ နွင့္ ၀ါဆို လျပည့္သည္ အင္မတန္ မွျမင့္ျမတ္ လွေပသည္ ။
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ေတြ ထူေျပာ လွသည့္ ေဟာဒီ့ေလာကႀကီး အား ခြ်န္း နွင့္တူသည့္ ငါးပါးသီလ
နွင့္ မဂၢင္ ၇ွစ္ပါးကို ညႊန္ႀကားေပးခဲ့မွုမွာ အင္မတန္မွအဖိုးမျဖတ္နို္င္ေသာ တန္ဖိုးျဖစ္ေပသည္။အကယ္၍သာ
ဘုရားရွင္၏တရားေတာ္မ်ားမရွိခဲ့ပါမူဤေလာကသည္ သည့္ထက္မက ေသာကေတြ နွင့္ေႀကမြေနႀကမည္မွာ
အမွန္ပင္ျဖစ္ေပသည္ ။ သို ့အတြက္ေႀကာင့္ ဘုရားရွင္ ၏ေက်းဇူးသည္ ပထမ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ေယာက္
ျဖစ္ခြင့္ရခဲ့သည့္ မိဖ နွစ္ပါးသည္ဒုတိယ ေထရ၀ါဒ ၏ အနွစ္ မ်ားအား လက္ေတြ ့က်ေသာ ဘုရားရွင္၏
အဘိဓမၼာတရားမ်ားနွင့္ ညႊန္ ႀကားသင္ျပခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာက ဘိ၀ံသ(ရြာမပရိယတၱိ)ဆရာ
ေတာ္အား တတိယ က်မ ဦးခ် ရိုက်ိဳးရွစ္ခိုး လိုက္ပါသည္ ။။ ျမတ္ေသာ္ဤ ရက္ဤအခါတြင္ က်မ တရား
နွင့္မေမြ ့ေလ်ာ္ ၀ိပသနာ ကိုအားမထုတ္ေနနိုင္ေသာ္လည္း တရားေသာ္ ေလာကအလုပ္နွင့္ စိတ္ေကာင္း
နွင့္ယွဥ္ေသာ ၀ိတက္ ၀ိစာရ တို ့အတူ လူဟု တြင္ေသာ္ လူဆန္သည့္ လူျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစား ေနပါသည္ ။။

ဗုဒၶသာသနံစီရံတိဌတု

0 comments: