welcome

၈၈၈၈ ကို ဘယ္သူေတြ စခဲ့စခဲ့ ျပည္သူေတြရဲ့ စုေပါင္းပါ၀င္မွဳက အခရာက်သလို ဘယ္သူေတြေပးဆပ္ေပးဆပ္ အျဖဴအစိမ္းေလးေတြရဲ့ နီရဲတဲ့ေသြး ေတြ က အျမဲ သက္ေသ တည္ေနပါတယ္ ။

ကိုယ္အႀကိဳက္ တဲ ့ ေနာ့

Thursday, February 18, 2010

ဘေလာ့ကာမငယ္နိုင္ က ကိုယ္အႀကိဳက္ ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ကို Tag ထားတယ္ ေလ မအားလပ္တဲ့အတြက္
ခ်က္ခ်င္းမေရးနိုင္ေပမဲ့ ကြန္ပ်ဴတာကိုင္ေနတိုင္း အေႀကြးတင္ေနသလိုစိတ္ထဲရွိတာမို ့ ကိုယ့္အႀကိဳက္ဆို
တာေလးကို ေျပာျပ ျဖစ္ပါတယ္ ။
က်မ ႀကိဳက္နွစ္သက္တာ တစ္ခုထဲေတာ့မဟုတ္ဘူးေပါ့ ဥပမာေျပာရရင္အစားအေသာက္ဟင္းလ်ာထဲမွာ
ဘာအႀကိဳက္ဆံုးလဲ ? အ၀တ္အထည္မွာဘာအႀကိဳက္ဆံုးလဲ? ဆိုတဲ့ အႀကိဳက္အသီးသီးရွိေနႀကမွာအေသ
အခ်ာေပမဲ့ ကိုယ့္အႀကိဳက္ ဆိုတာ ကေတာ့ တစ္ခုတည္းမွာမွ ႀကိဳက္နွစ္သက္တာကို ဆိုလိုတာဆိုေတာ့
က်မ စာဖတ္တာ စာအုပ္ေတြကိုေရြးခ်ယ္ဖတ္ရွဳျပီး ေကာင္းနိုးရာရာေတြးေခၚတာကို သိတ္ႀကိဳက္ပါတယ္
စာအုပ္ေတြကိုစနွစ္သက္ခဲ့တာ ဆရာေကာင္းေတြ ရရွိတာနဲ ့သူငယ္ခ်င္းေကာင္းေတြ ရဲ့ ေက်းဇူးလို ့ေျပာ
ရင္မမွားပါဘူး ။ ပဥၥမတန္း မွာထဲက က်မကို က်ဴရွင္သင္ေပးခဲ့တဲ့ဆရာဟာ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ပါ။
ဆရာက ဒါဖတ္ ဒါဖတ္လို ့မေျပာေပမဲ့ က်မထက္အသက္ငယ္တဲ့ဆရာ့သား က်မငယ္သူငယ္ခ်င္းကေတာ့
က်မကို စာဖတ္တက္ေအာင္ေကာင္းနိုးရာရာစာအုပ္ေတြညႊန္ျပခဲ့တယ္ ။သူနဲ့ရင္းနွီးတဲ့ စာေရးဆရာအခ်ိဳ ့
နဲ့မိတ္ဆက္ေပးခဲ့တယ္ ။ စာေတြဖတ္ျပီး စာေပေတြကိုေ၀ဖန္ေတြးေပမဲ့ စာအုပ္ေကာင္း ျဖစ္ေအာင္ က်မ
မေရးတက္ခဲ့ပါ ဘူး ။ က်မငယ္စဥ္ထဲကစာေပ၀ါသနာပါတဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြစုျပီး စာဖတ္ထားတာေတြကို
ေတာ္ကီပြါးေလ့ရွိႀကပါတယ္ ။။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဆို ခု စာေရးဆရာစာေပေ၀ဖန္နိုင္တဲ့သူေတာင္
ျဖစ္လို ့ေပါ့ -က်မစာအုပ္ဆိုင္ဖြင့္ျဖစ္ခဲ့တယ္ က်မနာမည္ရင္းနဲ ့--------စာေပ ဆိုျပီးေတာ့ေလ -စာအုပ္
ဆိုင္ဖြင့္ရတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္က ျမန္မာျပည္သူအမ်ားစုက အဲဒီအခ်ိန္မွာရုပ္ျပနဲ ့နကၡတၱေရာင္ျခည္ ေလာက္
ပဲအားသြန္ခြန္စိုက္ဖတ္ေနခ်ိန္မွာ သူတို ့ကို သုတစာေပေတြ ဖတ္လာေအာင္စိတ္၀င္စားလာေအာင္ ရုပ္ျပ
ငွါးသူဟူသမွ် ကို သုတစာေပေတြအခမဲ ့တြဲေပးျပီး ဖတ္ေစ့ခ်င္တဲ့ေစတနာေပါ့ သတိရလို ့ထဲ့ႀကြားရဦးမယ္
အဲဒီ့စာအုပ္ဆိုင္ေလးကို သူငယ္ခ်င္းရန္ေနာင္က စာအုပ္တြစုေဆာင္းရွာေပးျပီး ဘဘဦးတင္မိုး(ကဗ်ာ)က
စာအုပ္ဆိုင္စနစ္က်နိုင္ဖို ့ပံုစံခ်ေပးခဲ့ပါတယ္(မေမ့နိုင္စရာေက်းဇူးတရားေတြေပါ့)
အဲဒီလိုပဲ ပါတီမွာစာဖတ္၀ိုင္း လုပ္ႀကမယ္ဆိုေတာ့ စာဖတ္ဖို ့တက္ႀကြခဲ့ က်မရယ္ ဗဟိုလူငယ္အဖြဲ ့၀င္ျဖစ္
ခဲ့တဲ့ မခင္မိမိခိုင္ရယ္ တို ့က မယ္တက္ႀကြေတြေပါ့ ။ တစ္ျမိဳ ့လံုးအနံ ့စာအုပ္ေကာင္းေတြရွာ၀ယ္ ေလ့လာ
ႀက ျငင္းခုန္ႀကနဲ ့ ဘဘဦးႀကည္ေမာင္ကေတာ့ လူငယ္ေတြ စာေပေကာင္းေတြတိုးဖတ္တက္ဖို ့အခ်ိန္ေပး
ျပီးေျမေတာင္ေျမာက္ေပးေနတက္တာေပါ့ ။ ဒီလိုအေျခအေနေတြျပန္ေတြရင္ စာအုပ္ေလးေတြ ရွာဖတ္
တာနဲ ့ ကြန္ပ်ဴတာေရွ့က အီးဘုတ္ေတြကိုႀကည့္ရတာနဲ ့ အရသာက တူကိုမတူသလိုပါပဲ ။ဒါ ့ေႀကာင့္က်မ
က်န္ခဲ့တဲ့အပတ္ကပဲ စာအုပ္အအုပ္ ၂၀ေလာက္၀ယ္ပစ္လိုက္တယ္ ။ကြန္ပ်ဴတာမတက္နိုင္တဲ့ မဟာခ်ိဳင္
က အလုပ္သမားေလးေတြဖတ္ဖို ့ ပို ့ေပးမယ္ေလ ။က်မကိုယ္တိုင္ စာအုပ္ေကာင္းေလးေတြ နွစ္သက္ခဲ့
တာကို ကိုယ္ခ်င္းစာလို ့ေပါ့ ေနာ ။
အင္း စာဖတ္တာကိုႀကိဳက္နွစ္သက္တယ္ဆိုလို ့ စာေယာင္ေယာင္ေပေယာင္ေယာင္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေနာ့
ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ စာေပကို သာေလ့လာသူပါ ။ အနွစ္သာရအားျဖင့္ေျပာရရင္ လက္ေတြ ့က်တာ နဲ ့ အတုယူ
သင့္တာေတြပဲ က်မဖတ္တယ္ ။ လက္ေတြ ့က်တာဆို ဗုဒၶစာေပ ေပါ့ က်မ သျဂိဳလ္ကိုးပိုင္းလံုးကိုေႀကညက္
ေအာင္ဖတ္တဲ့အျပင္ လက္ေတြ ့က်တဲ ့ဓမၼေတြကိုလက္ဆင့္ကမ္းနိုင္တဲ့အထိေလ့လာသင္ႀကားခဲ့တယ္။။
လမ္းညြန္တဲ့စာေပေတြ သမိုင္းေႀကာင္းကို ၀ထၳဳသဖြယ္ျပဳစုထားတာေတြလည္းက်မနွစ္သက္သလို ဆရာမ
ဂ်ဴးရဲ့စာအုပ္တခ်ိဳ ့ကိုလည္း က်မ သေဘာေတြ ့ပါတယ္ ဥပမာတစ္အုပ္ေျပာရရင္ ပင္လယ္နဲ ့တူေသာမိန္းမ
မ်ား ဆိုတဲ့စာအုပ္ကိုေပါ ့ ။။ ဒါ ့အျပင္ စာဖတ္သူတိုင္းဟာ ကာရာမာေဇာ့ တို ့ညီအကို ေတြအေႀကာင္းလည္း
ဖတ္သင့္သလို ဆရာပါရဂူရဲ့ မင္းနဲ ့ျပည္သူ ဆိုတာကိုလည္း ဖတ္ထားသင့္တယ္ ။ ဒါေတြ က်မႀကိဳက္ခဲ့တဲ့ထဲ
က စာရိုက္ရင္းေခါင္းထဲေရာက္လာတာေတြေပါ့ ။ က်မသာအလုပ္တာ၀န္ေတြမမ်ားရင္ အဲဒီ့စာအုပ္ေတြထဲ
က ထုတ္နုတ္ျပီး ဘေလာ့ကာ မိတ္ေဆြ ေတြ ကို လက္ဆင့္ကမ္းခ်င္တယ္ ။
ျပီးေတာ့ က်မ ကအဂၤလိပ္စာသာမေကာင္းတာ ဘာသာျပန္စာအုပ္ေတြဆို စြဲစြဲျမဲျမဲ ဖတ္ခဲ့ပါတယ္ ။ဒီလိုဖတ္
ခ်င္စိတ္ျဖစ္တာလည္း သူတို ့စာေပေတြ သိတ္အဆင့္ျမင့္တာရယ္ရလဒ္တခုခု႕က်န္ခဲ့တာေတြရယ္ေႀကာင့္ပါ ။။
စာဖတ္ရင္ ဆရာေဖျမင့္ တို ့ ဆရာေအာင္သင္းတို ့ရဲ့စာေပ ေတြကိုလည္း အသစ္ထြက္တိုင္းရွာေဖြဖတ္ခဲ့ပါ
တယ္ ။။ခုေျပာတာဟုတ္ဘူးေနာ့ --၁၉၉၆ ေနာက္ပိုင္းထဲက က်မ စာအုပ္မဖတ္ျဖစ္ချ့ေတာ့ပါဘူး။ငယ္စဥ္က
နိုင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္ လီနင္ ပံုနဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ခိုင္း လီနင္ရဲ့ ႀကိဳးစားခဲ့ရမွုေတြကို ေက်ာင္းစာေမးသ
လို ျပန္ေမးလို ့ ျပန္ေျဖခဲ့ရတဲ ့(၁၂ နွစ္ ၁၃ နွစ္) သမီး အရြယ္က စာဖတ္ခဲ့ရတဲ့ဘ၀ နဲ ့စာရင္ ေထာင္တြင္းက
ေနခိုးဖတ္ခဲ့ရတဲ့ပိန္ ့က်င္းတို ့ခ်ဴအင္လိုင္းတို ့လီေရွာက္ခ်ီတို ့ကို အားက်ခဲ့တဲ့အေတြးသမားဘ၀က ပိုေကာင္း
ခဲ့ပါတယ္။။ခု ေခတ္ေတြမွီျပီးကြန္ပ်ဴတာေရွ့ထိုင္ေနရေပမဲ့ အနွစ္ရွိတာေတြ အ၀င္နည္းျပီး ပိသုဏေတြ၊သမၸပါ
လပၸ နဲ့ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနသူေတြႀကားမွာေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အခ်ိန္ နဲ ့အလုပ္ အဟုတ္တရားနဲ ့အလုပ္အမွား
ေတြကြဲျပားေအာင္အေတာ္ကိုသတိထားေနရပါတယ္ ။။ ႀကိဳက္နွစ္သက္တဲ ့ ကိုယ္အႀကိဳက္ထဲမွာ ခုမလုပ္ျဖစ္
တာမ်ားတဲ့စာဖတ္ျခင္းကို တင္ျပရတာေတာ့ တကယ္ ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ့ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ကို ျပန္ရျပီး ျပည္သူ
ေတြ လူေနမွဳဘ၀ သင့္တင့္လာရျပီဆိုတဲ့ အခါမွာေတာ့ တကယ္ေနခ်င္ တာ စာအုပ္နဲ ့ပါလို ့တင္ျပရင္ မငယ္
နိုင္ ေရ တက္(ခ္) တဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ .ဘေလာ့ပို ့(စ္)ေတြ ပံုမွန္မတင္ျဖစ္ပဲ တခ်ိဳ ့ေန ့ေတြ ဆို ကုိယ့္ဘေလာ့
ေလးေတာင္္ဖြင့္မႀကည့္ျဖစ္တဲ့ က်မကို သတိတရ ရွိေနႀကတယ္ ဆိုတာကို သိရလို ့ပို ၀မ္းသာပါတယ္ ။ Tag ရဲ့
သေဘာေတာ့က်မသိတ္နားမလည္ဘူး က်မ ကလည္း ျပန္ ျပီး Tag ရမယ္ ဆိုရင္ က်မ Tag လုပ္ခ်င္သူေတြက
ေတာ့ မခင္မင္ေဇာ္ ၊ညီမေလး ငြန္ငယ္မိုး၊ ကိုေအာင္(ပ်ဴနိုင္ငံ)၊ညီမေလးဒရင္း(မက္မက္)၊ေမာင္ေလးရဲ၀ံ့သူတို ့
ျဖစ္ပါတယ္ ။ အခ်ိန္ေပးနိုင္ရင္ေပါ ကိုယ့္အႀကိဳက္ ေျပာျပႀကရေအာင္ေနာ့

ေမအိခင္(လယ္ေ၀း)



2 comments:

ကုိေအာင္ said...

က်ေနာ္ ေရးျပီးသြားျပီ အမေရ။

Nge Naing said...

မေမအိခင္ေရ မအားတဲ့ၾကားက တကူးတက ေရးေပးတာ ေက်းဇူးကမာၻပဲ။ ကၽြန္မက ကိုယ့္အႀကိဳက္ဆိုတာကို ေတြ႔တာနဲ႔ မေမအိခင္ ၀တ္တဲ့ အကႌိ်အ၀တ္အစားေတြ ဒါမွမဟုတ္ စားတဲ့ စားစရာေတြကို ေ၀ေ၀ဆာဆာ ေတြ႔ရေတာ့မယ္လို႔ ထင္ေနတာ စာအုပ္ေတြနဲ႔ လာတိုးတယ္။ မေမအိခင္က ေရြးစရာ စာေပမ်ားတဲ့ ၿမိဳ႔ေပၚမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့ေတာ့ စာကို ေရြးဖတ္ႏိုင္တယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ ငယ္ငယ္က ကၽြန္မတို႔ၿမိဳ႔မွာေရာ ေက်ာင္းမွာပါ စာၾကည့္တိုက္မရွိလို႔ စာဖတ္၀ါသနာပါသူ ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မအတြက္ စာကို ေရြးဖတ္ေနဖို႔ အခြင့္အလမ္းမရွိခဲ့ဘူး။ စာဆိုရင္ ေတြ႔တာအကုန္ဖတ္တဲ့ အက်င့္က အဲဒီကေနရခဲ့တယ္။ ရုပ္ျပေတြ ကာတြန္း၊ အခ်စ္၀တၱဳေတြကို မိဘေတြက အဆိပ္အေတာက္ ျဖစ္တဲ့စာေတြလို႔ တားတဲ့ၾကားထဲက ခိုးဖတ္ရင္းနဲ႔ စာဖတ္၀ါသနာ ပါလာၿပီး ႀကီးလာတဲ့အခ်ိန္မွာ စာအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေတြ႔လာရတယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္မ အခုခ်ိန္မွာလည္း စာမေရြးေတာ့ဘူး။ စာဆိုရင္ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သိေနတဲ့ တရုတ္သိုင္း၀တၱဳေတြကလြဲရင္ တျခားဘာစာမဆို အကုန္ဖတ္ၿပီး လက္ေတြ႔က်မက်ဆိုတာ ဖတ္ၿပီးမွ ဆံုးျဖတ္တယ္။ ကၽြန္မလည္း ကြန္ျပဴတာေပၚမွာထက္ စာအုပ္နဲ႔ဖတ္ရတာကို ပိုသေဘာက်တယ္။ အဲဒါေတာ့ က်မတို႔ႏွစ္ေယက္တူတယ္။ ေရးေပးတဲ့ အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ Tag ထားတဲ့သူေတြကိုလည္း သူတို႔ အTag ခံထားရေၾကာင္းသိေအာင္ လုိက္အေၾကာင္းၾကားလိုက္ဦးေနာ့္။