welcome

၈၈၈၈ ကို ဘယ္သူေတြ စခဲ့စခဲ့ ျပည္သူေတြရဲ့ စုေပါင္းပါ၀င္မွဳက အခရာက်သလို ဘယ္သူေတြေပးဆပ္ေပးဆပ္ အျဖဴအစိမ္းေလးေတြရဲ့ နီရဲတဲ့ေသြး ေတြ က အျမဲ သက္ေသ တည္ေနပါတယ္ ။

ေခါင္းေဆာင္အေပၚ ဘယ္လုိသစၥာရွိမလဲ

Thursday, September 16, 2010

အဖြဲ ့ခ်ဳပ္ဟာဘယ္သူမွန္းမသိတဲ့ ေက်ာင္းသူ က်မ ေထာင္က်မွာကို ေထာင္နဲ ့ရင္းျပီးကယ္ခဲ့တယ္။
ျမိဳ ့နယ္လူႀကီး (၃)ေယာက္ ေထာင္က်ခံခဲ့ရတယ္ ။ ဧဒင္ ကြန္စတက္ရွင္ (ဧဒင္ ဥယာဥ္ ပိုင္ရွင္ ဦးခ်စ္ခိုင္နဲ ့ ေရွ့ေန ဦး၀င္းေရႊ ကို က်မတို ့ဆံုးရံွဳးခဲ့ရတယ္) ဒီလိုေပးဆပ္မွဳေတြ ခုခ်ိန္မွာ နမဲကစ ပစ္တင္ေနသူေတြ မသိခဲ့မေက်ာ္လႊားခဲ့ႀကဘူး ပန္းတိုင္မေရာက္တာကိုပဲ ေစာ္ကား
ေျပာဆိုႀကတယ္။

(၁)
လူထုေခါင္းေဆာင္ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ က်မတို ့ေခါင္းေဆာင္ ကို က်မ တို ့ေလးစာခ်စ္ခင္တာ အားကိုးတာ ဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သမီးျဖစ္ရံုသက္သက္ေႀကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး သူ ့ရဲ့ေပးဆပ္မွဳစြန္ ့လႊတ္အနစ္နာခံမွဳ နဲ ့ ခိုင္ႀကည္တဲ့ဇြဲလံုးလေႀကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္ ။

အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ ့ခ်ဳပ္ ကို တည္ေထာင္ကာစက က်မ က မ်ိဳးခ်စ္တပ္ဦးလူငယ္အဖြဲ ့ခ်ဳပ္ မွာရွိနွင့္ျပီးသားပါ။ က်မတို ့တပ္ဦးက ရွစ္ေလးလံုးကျဖစ္ေပၚလာတဲ့ တပ္ဦးပါ ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး တင္ဦး(NLDဒုဥကၠဌ) အကူအညီယူျပီး ဗိုလ္မွဳးႀကီးေက်ာ္ဆန္းသားငယ္
ရဲ့ဦးေဆာင္မွဳနဲ ့အဲဒီ့မ်ိဳးခ်စ္တပ္ဦးမွာ က်မတို ့မဆလနဲ ့မဆလအလြန္စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကိုေတာ္လွန္ခဲ့တယ္။ က်မတို ့တပ္ဦးကနိုင္ငံေရး
ပါတီအျဖစ္ မွတ္ပံုတင္ႀကရမယ္ ဆိုေတာ့ ေျမေအာက္ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္ ။

ေျမေအာက္လွဳပ္ရွားမွဳမွာ လိုအပ္ရင္ လက္နက္ကိုင္ ဖို ့က်မတို ့မ်ိဳးခ်စ္လူငယ္ ၁၀၀ ထဲ က ၅၀ေက်ာ္ေလာက္ကကိုယ္ခံပညာေတြ
သင္ႀကာခဲ့ႀကတယ္။ အဲဒီ့အခ်ိန္မွာ ပါတီက စတင္ရွင္သန္ေနပါျပီ က်မ ပါတီနဲ ့ခပ္ေ၀းေ၀းပဲ လူငယ္စိတ္ေႀကာင့္လားမသိ စစ္အာဏာရွင္ေအာက္ က ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ေပးမွာကိုသံသယရွိေနခဲ့တယ္ ။ ၁၉၈၉ မတ္လ လည္မွာေတာ့ ကိုယ့္တပ္ဦးရဲ့ လုပ္ငန္း
စဥ္တခုျဖစ္တဲ့ ေပ်ာက္က်ားဆႏၵျပမွဳ နဲ ့ ျပည္သူႀကားေျပာလႊားျပီး တရားေဟာဖို ့ကို က်မ နဲ ့အတူ က်မတို ့တပ္ဦးရဲ့ ဥကၠဌ နဲ ့ဒုဥကၠဌ
တို ့က တာ၀န္ယူခဲ့ႀကတယ္။ အဲဒီမွာ က်မနဲ ့ဒုဥကၠဌ ေထာင္ထဲေရာက္ခဲ့တယ္ေပါ့- ဥကၠဌ ကိုေတာ့ က်မတို ့ က အကာအကြယ္ေပးျပီး
အမွဳက လႊတ္ေစခဲ့တယ္။

က်မကို စစ္ခံုရံုးမွာ ပုဒ္မ ၅(ည) နဲ ့ရံုးတင္စစ္ေဆးေနဆဲ ရံုးထုတ္ရက္ တရက္အျပန္မွာ ေထာင္ထဲျပန္အသြင္းေထာင္ဗူး၀ မွာအသက္ (၄၀) ၀န္းက်င္ လူႀကီးသံုးေယာက္က လက္ထိတ္ေတြန ဲ ့ က်မနာမည္လည္း ေျပာေနတယ္ အဲဒါ ---------ေပါ့ တဲ့ က်မ က ဘယ္က လူဆိုးေတြ ငါ့နာမည္ေခၚလည္းဆိုျပီး ဂ်ိဳ ႀကည့္ ႀကည့္လိုက္ေသးတယ္ ။ လူရည္သန္ ့ေတြ မွန္းေတာ့သတိထားမိေပမဲ့ အင္းစိန္ေထာင္
ဗူးအ၀င္မွာမဟုတ္လား ?
ေနာက္တပတ္ရမန္ ယူတဲ့ ေန ့မွာေတာ့ တရားသူႀကီးက က်မနဲ ့ ဒုဥကၠဌ ကိုေဇာ္ေဇာ္ရွိန္ ကို ဆင့္ေခၚျပီး အမွဳ ကိုရုတ္သိမ္းေႀကာင္း နဲ ့ တရားခံ(၁) ျဖစ္တဲ့ ျမိဳ ့လည္လမ္းမေပၚအလံကိုင္ျပီးတရားေဟာတဲ့ က်မဟာအသက္မျပည့္ေသးတဲ့ သူျဖစ္ျပီးက်မကို ႀကိဳးကိုင္သူ
ေတြကိုေတာ့ ဖမ္းမိတဲ့ အတြက္ က်မနဲ ့အတူဒုဥကၠဌ က ဒီအမွဳမွာ လႊတ္ျငိမ္းခြင့္ နဲ ့လႊတ္လိုက္ပါတယ္ ဆိုတာေျပာေတာ့ က်မ
၀မ္းမသာပဲ ရင္ထဲစို ့သြားတယ္ ႀကိဳးကိုင္သူေတြ တဲ ့ ဟိုတပတ္က ေထာင္ဗူး၀မွာ ေတြ ့တဲ ့ သံုးေယာက္ သူတို ့ကို က်မသိလည္းမသိ ျမင္လည္းမျမင္ဖူး --ဘုရားေရ ဒီေတာ့ တရားသူႀကီးဆီက လႊတ္လိုက္တာနဲ ့ က်မကိုထမင္းလာေကြ်းတဲ ့မိသားစုေတြ က်မတို ့့ရံုးထုတ္တာကို ၀န္းရံေစာင့္ႀကည့္တဲ့ ပင္နီ၀တ္ ထားတဲ့ ပါတီ၀င္ေတြကို က်မ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ ေမးတဲ့အခါ
က်မေထာင္မက်ေအာင္ က်မတို ့အင္းစိန္ျမိဳ ့နယ္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ ့ခ်ဳပ္ က အဖြဲ ့ခ်ဳပ္ထူေထာင္ကာစ ျမိဳ ့နယ္ စည္း ေတြ က ေထာင္က်ခံျပီးကယ္ခဲ့တာပါ။က်မ -----------အသက္ (၁၆) နွစ္ ကို အိမ္မွာ၀ိုင္းဖမ္းသြားတယ္လို ့ အင္းစိန္ျမိဳ ့နယ္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ ့ခ်ဳပ္ ရဲ့ အတြင္းေရးမွဳး ေရွ့ေန ဦး၀င္းေရႊ(ေသဆံုး) က ႀကားႀကားျခင္း အဖြဲ ့ခ်ဳပ္ ျမိဳ ့နယ္ ဥကၠဌ ဦးခ်စ္ခိုင္(ယခု ဧဒင္ ကြန္စတက္ရွင္) ဒုဥကၠဌ ဦးသိန္းထြန္း တို ့နဲ ့တိုင္ပင္ျပီး အင္းစိန္ မ၀တ ဥကၠဌ ဗိုလ္မွဳးဆီစာတင္တယ္ စာပါအေႀကာငး့္အရာက အသက္မျပည့္တဲ့ ေက်ာင္းသူ -------------ကိုျပန္လႊတ္ေပးပါ ျပန္မလႊတ္ေပးရင္ ေနာင္ျဖစ္လာမဲ ့အက်ိဳးဆက္ က မ၀တ တာ၀န္သာျဖစ္တယ္ လို ့ ေရွ့ေနဦး၀င္းေရႊ ရဲ့ေရးသားမွဳကို ဦးခ်စ္ခိုင္နဲ ့ဦးသိန္းထြန္း တို ့က လက္မွတ္ထိုး လိုက္ႀကပါတယ္ ။ ဒီလိုတင္ျပေတာင္းဆိုမွဳ ေႀကာင့္ အဲဒီ့ ျမိဳ ့နယ္ စည္း (၃) ဦးလံုးဟာ က်မကိုေထာင္ထဲက ဆြဲ ထုတ္ျပီး သူတို ့ေထာင္ထဲ ၀င္သြားရတယ္ ေထာင္က်ရံုမက ဘ၀ေတြယံုႀကည္ခ်က္ နဲ ့ေသြဖီတဲ ့လမ္းကို မိသားစုအေရး ေႀကာင့္ ေျပာင္းပစ္ခဲ့ရတဲ့ ဧဒင္ ကြန္စတက္ရွင္ က သူေဌးဦးခ်စ္ခိုင္ နဲ ့ ေသရြာ သြားတဲ့ အထိ ေထာင္ထဲ ကဒဏ္ရာရင္ထဲဒဏ္ရာမေပ်ာက္သြားခဲ့ရတဲ ့ ေရွ့ေန ဦး၀င္ေရႊ တို ့ ရဲ့ က်မလို ေက်ာင္းသား လူငယ္ကို ကယ္တင္ခဲ့ တဲ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ ့ခ်ဳပ္ ျမိဳ ့နယ္ စည္း ေတြရဲ့ ရပ္တည္ေပးဆပ္ မွဴေတြ ဟာ က်မ ေမ့လို ့ရနိုင္ပါ့မလား
အဲဒီလို နဲ ့ပဲ ----စာေရးေတာင္းသူ ေရွ့ေန ဦး၀င္ေရႊက ေထာင္တစ္နွစ္ခြဲ လက္မွတ္ထိုးသူ ဧဒင္ ဦးခ်စ္ခိုင္နဲ ့ေက်ာင္းဆရာဦးသိိန္းထြန္းတို ့
က ေထာင္ဒဏ္ ၁ နွစ္စီ က်ခံလိုက္ရျပီး က်မ ကေတာ့ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါ က်မအေႀကာင္းက်မေျပာျပခ်င္တာထက္ အမ်ိဳးသား
ဒီမိုကေရစီအဖြဲ ့ခ်ဳပ္ ဟာ စတင္ တည္ေထာင္စက စျပီး ေက်ာင္းသားျပည္သူအေပၚ အနစ္နာခံျပီးရပ္တည္ခဲ့တဲ့ ပါတီပါ -က်မပါတီ၀င္မ
ဟုတ္ေပမဲ ့ မဲထဲ့ခြင့္ရဖို ့အသက္မျပည့္ေသးေပမဲ ့NLD ေအာင္နိုင္ေရးအတြက္ အဖြ ဲ ့ခ်ဳပ္ ဖက္က ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ပါတယ္ ။
ဒါေပမဲ့ အဲလို ကိုယ္က်ိဳးစြန္ ့ခဲ့တဲ့ သူေတြ က အမတ္မလုပ္ပဲ ဦးစိန္လွဦး လို လူမ်ိဳးေတြ အတြက္ က်မတို ့မဲဆြယ္ေပးခဲ့ရေတာ့ ေကာင္းက်ိဳး
ဆိုးက်ိဳး ကို က်မတို ့သံုးသပ္ေလ့လာလိုက္ရင္ ေက်ာင္းသားျပည္သူျဖစ္တဲ့ က်မတို ့ကိုယ္တိုင္ အားနည္းခဲ့တယ္လို ့ပဲ ဆိုရပါလိမ္ ့မယ္ ။

အဖြဲ ့ခ်ဳပ္ ကေန ဘယ္သူေတြ ေပၚထြက္လာလဲ ေမးရင္း ကေလးဘ၀ထဲ က ေထာင္ထဲတူတူတြဲ၀င္ျပီး ၁၉၉၅ မွာ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ
အဖြဲ ့ခ်ဳပ္ မွာက်မျမိဳ ့နယ္လူငယ္တာ၀န္ယူစဥ္မွာပဲ သူငယ္ခ်င္း ကိုပါတီအလုပ္ေတြ တြဲလုပ္ဖို ့က်မသြားေခၚခဲ့တယ္ သူက ခု ၂၀၀၇ မွာ
ကမၻာသိျဖစ္ခဲ့တဲ့ သင္းသင္းေအး(ခ) မီးမီး ပါပဲ ။ ျပီးေတာ့ စုစုေႏြး ျပီးေတာ့ ျဖဴျဖဴသင္း ျပီးေတာ့ ကိုထင္ေက်ာ္ျပီးေတာ့ ေနဘုန္းလတ္
ဒီလူငယ္ေတြ ကေတာ့ကမၻာသိေပါ့ အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ လူသိသူသိ ရွိသလို လူလံုး၀မသိတဲ့ အျငိမ္ေရႊ့ေနတဲ့ လူငယ္ကေလးေတြ
အမ်ားႀကီး ရဲရဲရင့္ရင့္ လွဳတ္ရွားေနဆဲပါပဲ ။
က်မေကာ ဘယ္လို ေႀကာင့္ အဖြဲ ့ခ်ဳပ္ေရာက္လဲ ဆို ေစာေစာက ေထာင္က်သြားတဲ့ သံုးဦးထဲ လံုးက ေထာင္ကျပန္လႊတ္တဲ့အခါ က်မ
အေပၚသူတို ့သမီးေလးလို တူမေလးလို ခင္မင္ေလးစားႀကပါတယ္ ။မိသားစုနဲ ့သမီးေတြ သိတ္အလႊမ္းမိုးခံရတဲ့ ဧဒင္ဦးခ်စ္ခိုင္ ဆိုရင္
နိုင္ငံေရးသာမလုပ္ရဲရွိေတာ့တယ္ ကိုယ့္အေပၚေတာ့ ခင္မင္ေလးစာဆဲ ပါ ။ ၁၉၉၅ မွာ လူထုေခါင္းေဆာင္ ျပန္လႊတ္ေတာ့ က်မ ကို ျမိဳ ့
နယ္လူငယ္အျဖစ္ေတာင္ မရပ္တည္ခိုင္းပဲ ျမိဳ ့နယ္လူယ္ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္တာ၀န္တန္းေပးခဲ့တာ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ ့ခ်ဳပ္ ဥကၠဌ
တစ္ဦးကပါ ။ဘယ္လိုအေမ်ာ္အျမင္နဲ ့လဲ ဆိုရင္ေက်ာင္းသာလွဳတ္ရွားမွဳမွာသတၱိရွိတာနဲ ့ဇတ္ဇတ္ႀကဲ အမွန္ကိုေျပာရဲတာ သူတို ့ လိုအပ္
လို့ေပါ့ေလ --တဲ့
ဒီလိုနဲ ့က်မ ဟာအဖြဲ ့ခ်ဳပ္ ရဲ့ သစၥာကိုေစာင့္သိရမဲ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ ့ခ်ဳပ္ လူငယ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္ ။ သစၥာေစာင့္သိတယ္ဆိုရာမွာ
ေခါင္းေဆာင္ ကိုေနာက္လိုက္ေကာင္းတစ္ေယာက္သဖြယ္ က်ိဳးေႀကာင္းဆင္ျခင္ျပီးေထာက္ျပေျပာဆိုေနတာ လို ့က်မနားလည္တဲ့အ
တြက္ အဖြဲ ့ခ်ဳပ္ မွာ အန္တီ အားနည္းတဲ့ အခ်က္ရွိရင္ေတာင္ တင္ျပဖို ့ရာ က်မ၀န္မေလးခဲ့ပါဘူး(မႀကာခင္ကမွေထာင္က လႊတ္လာတဲ့ အန္ကယ္(လ္)ဦး၀င္းထိန္တို ့ပိုသိႀကပါတယ္)
၁၉၉၅ ၁၉၉၆ ကာလ လြန္ အႀကတ္အတည္းေတြ မွာ က်မတို ့ဟာ မ်က္ရည္ေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္က်ရျပီး ေခါင္းေဆာင္ရဲ့ လူငယ္ထုအေပၚ
ထားတဲ့ စိတ္ေစတနာ ေတြ ကို ဘယ္လို တုန့္ျပန္ရမွန္းမသိရေအာင္ ကိုယ့္ကို္ယ္ကိုယ္မေႀကမနပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္ ။
ဂြတ္တလိပ္လမ္းဆံု(ဦးခ်စ္ေမာင္လမ္း)ကို အရထြက္ခဲ့တယ္ က်မတို ့ေတြ ရိုက္နွက္ခံခဲ့ရတယ္ အဖြါးအိုေတြ တင္ပါးေတြ ေက်ာ္ေတြမွာ
ရာဘာ ဒုတ္ရာေတြ နဲ ့ ဒါကို အန္တီ ျမင္ျပီး သူ ့မ်က္၀န္းက ၀ိုင္းေနျပီးက်လုမတက္ မ်က္ရည္ေတြ ကို ျပန္သိမ္းေနရတာေတြ က်မ
ရင္ထဲမခ်ိခဲ့ပါဘူး ။
၁၉၉၆ ဒီဇင္ဘာက်ေတာ့ ေက်ာင္းသားထု က ခပ္ရင့္ရင့္ နဲ ့ ဘယ္ပါတီနိုင္ငံေရးမွမပါရဘူး ေက်ာင္းသားသမဂၢပဲ ေတာင္းမယ္ ဆိုျပီး
၁၉၉၆ ဒီဇင္ဘာပြဲ ကို က်မလို နိုင္ငံေရးပါတီက လူျမင္တာနဲ ့ေတာင္ ႀကိဳး၀ိုင္းထဲေပးမ၀င္တဲ့ အခ်ိန္မွာ အန္တီ က အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ
အဖြဲ ့ခ်ဳပ္ ဟာ ဘယ္သူ ့အတြက္ထူေထာင္တာလဲ ဘယ္သူေတြ ေရွ့ မားမားမတ္မတ္ရပ္ရမလဲ ဆိုတဲ့ေမးခြန္း ကိုသာေမးခဲ့ပါတယ္ ။။
ဘာလုပ္ --ဘာလုပ္ပါလို ့ မညြန္ႀကားခဲ့ပါဘူး အညႊန္ႀကားခံခ်င္သူဟာအလုပ္မလုပ္ခ်င္တဲ့သူေတြပဲလို ့လည္းအန္တီေျပာခဲ့ပါတယ္။
ဒီေတာ့ အန္တီ က ဘာကိုညႊန္ႀကားရမွာလဲ ကိုယ္လုပ္ရမွာကိုယ္သိရမွာေပါ့ အန္တီ ့လို ့ကမၻာ့ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ကို ညႊန္ႀကား
ခိုင္းေနသူက နိုင္ငံေရးနဲ ့အေတာ္ေ၀းေနသူ နိုင္ငံေရး အသိမရွိသူ နိုင္ငံေရးမွာဘယ္သူ့အက်ိဳးကိုမွမစြမ္းေဆာင္ဖူးသူပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ဆက္လက္တင္ျပသြားပါမည္

1 comments:

လမင္းခင္ said...

ႀကယ္ကေလး ရဲ့ အီးေမး(လ္) ကို လက္ခံရရွိပါတယ္ ဆက္လက္ တင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္ အခ်ိန္မအားလပ္ေသးလို ့ပါ။
ေမအိခင္(လယ္ေ၀း)